Big Beats 5

Album Description:

Upbeat, fun, energetic tunes that bring a smile to your face. Soulful, retro instrumentation, catchy hooks and danceable electro beats create a feel-good party vibe.

Label Name: Amphibious Zoo

Tracks: 12

Pure funk collides with world-class modern chops and electronica to create a levitating party track. A sick beat, solid bass line, funky guitar, stabbing horns, and massive synth line create a nuevo retro electro track with soul.
: Yoni Gileadi (BMI) 50%, Amy Gileadi (ASCAP) 50%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 50%, Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 50%
: Pop Funk
: Bold Determined Edgy Energetic Heavy
: Action Advertising Business/Corporate Film Trailer Game Show
: View Lyrics
:
: Full Mix
: Guitar Bottleneck/Slide Vocals
: 124
: Medium Tempo
We threw the 70's, 80's, and 90's into a blender and came with this nuclear-powered party anthem that can only be described as a glossy, lavish and teeming old-school meets new-school in your face blast from the past dance-floor rocker!
: Joseph Yeshua Gileadi (BMI) 100%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 100%
: Pop Funk R&B
: Bold Confident/Strong/Proud Cool Edgy Energetic Love/Romantic Sexy
: Advertising Business/Corporate Fashion/Makeover Sexy
: View LyricsDance with me, Dance with me. Turn around girl, let me see that booty shake, come on. Uh, I?e been watching you baby. Uh, I? not waiting for tomorrow. Hey, I? trying to tell you something baby. Uh, get down with me, don't clown with me, don't clown with me. Come on, dance with me, dance with me. I would really like to dance with me, dance with me. Turn around girl, let me see that booty shake, come on. Turn around, baby, turn around cause I? putting it down, uh. Gotta get down cause I? putting it down, let me see that smile, uh. What? Got down when you hit the ground, when you make that sound. Say what? Cause you?e looking so clean machine, gonna break the scene, hey. Cause I? lookin at you baby, your crazy, come on. Turn around girl, let me see that booty shake, come on. I?e been watching you baby, I? not waiting for tomorrow. I? trying to tell you something baby, get down with me, don't clown with me, don't clown with me. Come on, dance with me, dance with me. I would really like to dance with me, dance with me. Turn around girl, let me see that booty shake, come on. Cause I? lookin at you baby, your crazy, come on.
:
: Full Mix
No Vocals
: Bass Drum Kit Glockenspiel Guitar Acoustic/Steel String Shaker
: 105
: Slow Tempo
The heist is on! This hard hitting funk tune is sure to get the excitement rolling. Big break-beat drums with stabbing horns, and a classic funk groove are infused with electronic elements. This track is the perfect blend of fun and intensity.
: Joseph Yeshua Gileadi (BMI) 100%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 100%
: Pop Funk
: Aggressive Confident/Strong/Proud Driving Edgy Energetic Hard Heavy Powerful
: Action Advertising Business/Corporate Film Trailer Game Show Science/Technology/Industry Sports Talk Show
: View Lyrics
:
: Full Mix
No Vocals
: Guitar Acoustic/Steel String Piano Rhodes Sticks Ukulelel Vocals
: 128
: Medium Tempo
Upbeat, fun, and happy dance jam featuring high-energy male vocals, heavy drums, acoustic bass, horns, and rhodes keyboard.
: Chris Morgan (ASCAP) 100%
: Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 100%
: Pop
: Bouncy Cool Driving Energetic Fun Happy/Positive/Bright Jazzy
: Advertising Business/Corporate Game Show Shopping/Retail
: View LyricsListen everybody it? about to go down, bringing all the boys and the girls a new sound. So put your hands in the air like you?e lost and you wanna be found, take a deep breath let me hear you sing it out loud. There? no need to think all you gotta do is move your feet. No need to worry all you gotta do is move your feet. Try to find the right moves or the right words to say. Thinking too much, it just gets in the way. It? something that you feel in your soul, not something you know. Take a leap of faith, get down and let go. Shake yourself around like you?e caught in a spiderweb.
:
: Full Mix
No Vocals
: Banjo Concertina Harmonica Percussion Tuba
: 165
: Up Tempo
This soulful, disco-tingled pop anthem with a catchy chorus. Upbeat drums and memorable chords, fill you with enough pop sunshine to brighten even the grayest day.
: Joseph Yeshua Gileadi (BMI) 100%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 100%
: Pop
: Bold Confident/Strong/Proud Determined Driving Edgy Energetic Happy/Positive/Bright Inspirational/Uplifting Proud/Motivational
: Advertising Award Show Business/Corporate Fashion/Makeover Game Show Shopping/Retail Sports Talk Show
: View LyricsOh oh oh oh oh. Never stop it, I'm a rocket to the sun. Raise a bar, shooting star here I come. Like a fire, my desire just begun. I'm a quick draw, like an outlaw on the run. I'm ten feet off the ground, can't bring me down.
:
: Full Mix
No Vocals
: Banjo Concertina Harmonica Percussion Tuba
: 115
: Slow Tempo
Energetic, sexy electro pop with swagger and attitude. Featured male vocals and rap mixed with modern drums and synths.
: Caleb Blood (ASCAP) 100%
: Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 100%
: Pop R&B
: Bold Confident/Strong/Proud Cool Edgy Energetic Love/Romantic Sexy
: Advertising Award Show Business/Corporate Fashion/Makeover Reality TV Science/Technology/Industry Sexy Talk Show
: View LyricsHey - what's the time to beat, you made my head spin kinda like a lamborghini. You caught my eye looking so intriguing, I'm feeling like you made me stop breathing. But then, I turn around and you're not there, I got a feeling that you must be somewhere. Even if you're only in my brain, I think it's safe to say that you might as well stay there. All my attention is on you, you got me feeling something new. All my attention is on you (Ooh - ooh ooh ooh ooh ooh) you're catching looks from everybody, turning heads like it's not funny, the attention's all on you. Hey - I look around and see, you got a vibe that's better than a fantasy. I can't believe you were even ever looking at me, I'm try'na think if there was any reason you would see me, I can't stop looking for you. With this attention that I wanna pay towards you, everyone's sneaking glances, taking chances and I'm wishing I was making something happen.
:
: Rap Vocal
No Vocals
: Piano
: 110
: Slow Tempo
Energetic, sexy electro pop with swagger and attitude. Featured male vocals with modern drums and synths.
: Caleb Blood (ASCAP) 100%
: Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 100%
: Pop R&B
: Bold Confident/Strong/Proud Cool Edgy Energetic Love/Romantic Sexy
: Advertising Award Show Business/Corporate Fashion/Makeover Reality TV Science/Technology/Industry Sexy Talk Show
: View LyricsHey - what's the time to beat, you made my head spin kinda like a lamborghini. You caught my eye looking so intriguing, I'm feeling like you made me stop breathing. But then, I turn around and you're not there, I got a feeling that you must be somewhere. Even if you're only in my brain, I think it's safe to say that you might as well stay there. All my attention is on you, you got me feeling something new. All my attention is on you (Ooh - ooh ooh ooh ooh ooh) you're catching looks from everybody, turning heads like it's not funny, the attention's all on you. Hey - I look around and see, you got a vibe that's better than a fantasy. I can't believe you were even ever looking at me, I'm try'na think if there was any reason you would see me, I can't stop looking for you. With this attention that I wanna pay towards you, everyone's sneaking glances, taking chances and I'm wishing I was making something happen.
:
: Melody Vocal
: Piano
: 110
: Slow Tempo
TRK 008
01:58
Smooth retro electro with swagger and attitude Sixties style lounge with upbeat brass and a soulful rythm and blues flavor combine with pulsing pop synths and moody undertones.
: Yoni Gileadi (BMI) 50%, Amy Gileadi (ASCAP) 50%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 50%, Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 50%
: Pop
: Bold Determined Edgy Energetic
: Business/Corporate DIY Fashion/Makeover Food/Drink Shopping/Retail
: View Lyrics
:
: Full Mix
: Piano
: 160
: Up Tempo
An upbeat, feel-good party tune featuring groovy bass lines, horns, and a catchy hook.
: Chris Morgan (ASCAP) 100%
: Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 100%
: Pop
: Bold Bouncy Confident/Strong/Proud Cool Fun Happy/Positive/Bright Love/Romantic
: Business/Corporate Fashion/Makeover Film Trailer Game Show Shopping/Retail Talk Show
: View LyricsThat? what I love about you baby, you got me thinkin I can fly. That? what I love about you baby, liftin my spirit to the sky. Oh, you got me feelin so lit, never quit, that? what I love about you. It ain? a party til you walk through the door (you know, you know), everybody? in their chairs with their backs against the wall. But the minute that you step on the floor (you know, you know), everybody? on their feet, everybody has a ball. And it? all thanks to you, you?e just doin what you do, that? what I - That? what I love about you. Light it up, light it up, light up, you light up my world, yes you do.
:
: Full Mix
No Vocals
: Banjo Bass Drums Electronic Guitar Acoustic/Steel String Shaker
: 149
: Medium Tempo
TRK 010
02:33
Upbeat, danceable retro funk-pop featuring male solo vocals and gang vocals, with hybrid electronic/acoustic drums and funky brass. Block party music.
: Caleb Blood (ASCAP) 100%
: Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 100%
: Pop
: Bold Confident/Strong/Proud Edgy Energetic
: Advertising Business/Corporate Game Show
: View LyricsHey! (Hey!) Hey! (Hey!) Make that music play, I want it louder! (Louder!) Louder (Louder!) Turn it up all the way, don't make it stop! (Stop!) Stop (Stop!) Don't ever turn it down, I wanna hear it all the way from outer space cuz it's so loud. Bring everyone outside, dance for the whole night. We're gonna loosen up, and have some fun, everyone's just a little uptight. We're gonna shake the whole block with everything we got, with every CD, iPod, Record Player, Cassette Tape, and a Boombox. Gotta turn it up, I wanna hear the beat hit hard on my eardrums. Gotta crank that volume loud, loud, loud, loud. Wanna make you feel like nothing in the world could bring you down now. Gotta crank that volume loud, loud, loud, loud.
:
: Full Mix
No Vocals
: Bass Electric Bells Drums Brushed Music Box Piano Ukulele
: 130
: Medium Tempo
Deep, fast paced momentum and vocal samples, build energy for the future bass drums and synths, steady groove and solid beat.
: Yoni Gileadi (BMI) 50%, Amy Gileadi (ASCAP) 50%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 50%, Amphibious Zoo Music International (ASCAP) 50%
: Electronic
: Aggressive Driving Floating Heavy
: Action Business/Corporate Fashion/Makeover Film Trailer Game Show Science/Technology/Industry Video Games
: View Lyrics
:
: Full Mix
No Vocals
: Banjo Cowbell Drums Brushed Piano Shaker Synthesizer
: 160
: Up Tempo
A synth-fueled, bass heavy lollipop banger. Wonderfully blended rock-and-roll and synth-pop create a decadent adolescence, as an incessant bassline and acoustic guitar build into a sing-along chorus: Party Till We Lose Our Minds!
: Joseph Yeshua Gileadi (BMI) 100%
: Amphibious Zoo Music Worldwide (BMI) 100%
: Pop
: Bold Confident/Strong/Proud Driving Energetic Fun Love/Romantic
: Food/Drink Reality TV Sexy Shopping/Retail
: View LyricsEverybody get down, party till we lose our minds. Hey buddy yeah what you gonna do today, what you gonna do tonight. Gotta say what you know, you gotta do what you feel, everybody party with me. And I can? control, and it won? go away, and I need your love. Please don't go away, and I can? control, and it won? go away, and I need your love, so we can party till we lose our minds. I was walking round, everywhere I look around, animals control the night. What you doin in that van, looks real funny in the sand, we can get it on tonight. And say oh, hey. Hey buddy yeah what you gonna do today, what you gonna do tonight. Gotta say what you know, gotta do what you feel, everybody party with me.
:
: Full Mix
No Vocals
: Bass Synth Drums Electronic SFX (Sound Effects) Synthesizer Vocals
: 124
: Medium Tempo